PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Co warto suplementować: jakie witaminy brać na co dzień?

Żyjemy w pędzie, nierzadko doświadczamy stresu i niedosypiamy. Odbija się to na naszym zdrowiu i samopoczuciu. Istnieją jednak suplementy diety, które - w połączeniu ze zbilansowanym jadłospisem - pomogą uzupełnić nam deficyty niezbędnych dla utrzymania równowagi pierwiastków i substancji odżywczych. Po jakie witaminy warto sięgnąć na co dzień?

Jakie witaminy warto brać na co dzień? Zrób rachunek sumienia

Przede wszystkim zastanów się, który aspekt Twojego zdrowia jest szczególnie zaniedbany. Być może spożywasz zbyt mało warzyw lub owoców, nie pijesz odpowiednio dużo wody, nie dosypiasz lub w ogóle się nie ruszasz na świeżym powietrzu. Te ważne wskazówki pozwolą Ci zdecydować, które preparaty suplementacyjne będą dla Ciebie optymalnym rozwiązaniem. Pamiętaj, że najlepszej jakości, sprawdzone witaminy i minerały znajdziesz na wapteka.pl

Witaminy, które warto brać. Lista

Witamina C to naturalny antyoksydant, który dodatkowo wzmacnia układ odpornościowy. Pomaga zwalczyć przeziębienia i infekcje. Stwierdzono, że zbyt niska podaż witaminy C w diecie może przyczyniać się do problemów z uzębieniem, rozwijania się depresji i większej podatności na sezonowe infekcje.

Witaminy z grupy B biorą udział w wielu procesach układu krwionośnego, mają niebagetelne znaczenie w kontekście budowy kości i stawów, a także kondycji włosów, skóry i paznokci. Niedobory witaminy B mogą skutkować pogorszeniem nastroju, pojawieniem się stanów zapalnych skóry, wypadaniem włosów i problemami z metabolizmem. Witaminy B najlepiej zażywać razem z kwasem foliowym.

Witamina D3 odpowiada za zdrowie kości i stawów, a także funkcjonowanie układów krwionośnego i nerwowego. Większość osób rzadko przebywających na słońcu (w Polsce to cała populacja, ze względu na położenie geograficzne naszego kraju), ma duże deficyty tej witaminy. Z tego względu zaleca się suplementację witaminą D3 przez cały rok, w ilości 2000 j.m. dla dorosłego człowieka.

Pierwiastki, które warto suplementować. Lista

Magnez to pierwiastek, którego niedobory - zaraz obok witaminy D - są najczęściej stwierdzane u dorosłych osób. Chociaż może być dostarczany z pożywieniem, jemy go na tyle mało, że jest wypłukiwany - szczególnie, jeśli lubimy pić kawę lub herbatę. Tymczasem ma on duże znaczenie w kontekście funkcjonowania naszego układu nerwowego, przekłada się na zdolność do koncentracji i pracę serca.

Kwasy omega 3-6-9 to bardzo istotny składnik diety, występujący naturalnie głównie w tłustych rybach morskich i wysokiej jakości olejach z pierwszego tłoczenia. Ze względu na specyfikę polskiej diety, nie jemy ich jednak wystarczająco dużo - w takim przypadku warto sięgnąć po preparat witaminowy, które je zawiera.

Jak dobrać witaminy dla siebie?

Jeśli nie jesteś pewien, jaki preparat witaminowy będzie dla Ciebie odpowiedni, warto skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Pamiętaj, aby nie łączyć suplementów witaminowych, które zawierają w swoim składzie te same substancje - w ten sposób możesz doprowadzić do przedawkowania, które jest równie niebezpieczne w niektórych przypadkach, jak ich niedobory.

Interesuje Cię temat suplementacji? Przeczytaj następny artykuł: Witaminy i suplementy na wiosnę, czyli jak zadbać o zdrowie po ciężkiej zimie? Przygotuj się do zdrowej wiosny!

Artykuł sponsorowany, 20 maj 2021
Chcemy, żeby serwis Dami24.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
Radomska Grupa Mediowa Wszystkie media w jednym miejscu