Odpowiedni podział przestrzeni
Podstawą jest wydzielenie miejsca na osobne stanowiska pracy. Jeśli są to biurka z komputerami, powinny być chociaż prowizorycznie przedzielone ściankami działowymi zapewniającymi więcej swobody, prywatności i komfortu. Jeśli ścianek nie ma, a biurka są połączone długim blatem, rozwiązaniem koniecznym będzie klarowne wydzielenie na nim przestrzeni dla każdego pracownika, aby siedzący obok siebie nie przeszkadzali sobie wzajemnie.
Niwelacja zbędnego hałasu
Przy stosowaniu ścianek działowych warto zainteresować się rozwiązaniami kompleksowymi. Jednym z nich są ścianki, które nie tylko wygradzają, ale również wyciszają hałas dobiegający z zewnątrz. Taka opcja jest wręcz niezastąpiona w call center, ale też w open roomach biurowych, gdzie prowadzi się dużo rozmów telefonicznych lub osobistych z klientami. Banki, sale obsługi klienta, nawet zwykłe redakcje prasowe z pewnością odnajdą plusy w takich rozwiązaniach, a ich pracownicy docenią płynące z tego korzyści. Ergonomia wyciszonych stanowisk pracy jest bowiem kluczowa dla wydajności, zaangażowania oraz kondycji pracownika. Tam, gdzie hałasu jest za dużo, tam szybciej zaczyna odczuwać zmęczenie, stres, drażliwość, a jego efektywność znacznie spada.
Dopasowane meble
Kluczowym elementem okazują się też dobrze dopasowane meble biurowe w www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf. Ze szczególnym wskazaniem na ergonomiczne fotele i krzesła, które najbardziej odpowiadają za komfort pracy i biorą duży udział w zmniejszaniu ryzyka wystąpienia fizycznych kontuzji i dolegliwości. Dopasowane krzesło biurowe, które pracownik może sam swobodnie regulować, pomaga w zachowaniu mu właściwej pozycji przy biurku i tym samym odciąża kręgosłup. Pomaga się też zrelaksować i odprężyć, daje chwilę odpoczynku zmęczonym mięśniom i w niektórych przypadkach może też wpływać na zmniejszenie stresu i nerwowości, a więc na stan psychiczny pracownika.
Koszty się zwracają
Dla pracodawcy wydatek na dostosowanie biura do zasad ergonomii może wydawać się nieuzasadniony i kompletnie niepotrzebny. Jednak wszystko wskazuje na to, że jest to krok warty realizacji, a ponoszone koszty zwracają się bardzo szybko poprzez zyski płynące ze zwiększonej wydajności pracowników. Pracodawca zaoszczędza przede wszystkim na zwolnieniach swoich podwładnych oraz braku konieczności zatrudniania i wyszkolenia ich zastępców.