PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Już ponad połowa internautów robi zakupy w sieci. Kupujemy nie tylko w Polsce

Według tegorocznych danych statystycznych, Polacy kupują online chętniej i wydają więcej. W 2019 roku czyniło tak już 62% internautów, czyli o sześć punktów procentowych więcej niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy.

Według raportu „E-commerce Polska” przygotowanego przez Gemius oraz Izbę Gospodarki Elektronicznej trend robienia zakupów w sieci utrzymuje swoją pozycję. Co więcej, wrosła również liczba transakcji w sklepach zagranicznych, co pokazuje coraz większe zaufanie do tej formy handlu (https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Z czego to wynika?

 

Wyższe standardy przekładają się na sprzedaż

 

Regularny wzrost, jaki odnotowujemy niemal każdego roku, ma swoje źródła w podwyższonych standardach zakupów w Internecie. Największe platformy sprzedażowe regularnie dążą do tego, by transakcje dokonywane w sieci były równie bezpieczne co wizyta w sklepie stacjonarnym. Klienci, którzy czują, że są chronieni przez prawo, a także przez pośredników transakcji, odważniej poruszają się po wirtualnych sklepach. Niemała w tym zasługa operatorów płatności internetowych, którzy pośredniczą w transakcjach na linii sprzedawca – klient. Tego rodzaju wirtualne portmonetki w dużym stopniu przyspieszają wymianę pieniędzy, a zarazem stanowią bufor bezpieczeństwa. Na podobnych zasadach działają także bramki płatności, które umożliwiają przyjmowanie płatności za pomocą kart płatniczych, przelewów bankowych oraz innych, alternatywnych metod. Obecnie tego typu usługi obejmują cały świat, czego przykładem może być polska platforma Polskie ePłatności Online działająca w 26 krajach i przyjmująca płatności od klientów z ponad 200 państw świata w 160 walutach. Polskie ePłatności od początków swojej działalności specjalizuje się w wyposażaniu firm w terminale płatnicze, stając się w ten sposób kompleksowym dostawcą w zakresie płatności bezgotówkowych. Rozwój takich firm oraz zaawansowane systemy płatności, jakie oferują największe serwisy pokroju Allegro, sprawia, że czujemy się pewni, robiąc zakupy w Internecie. Nawet transakcje zagraniczne nie budzą już tak dużych obaw. Według „Poradnika E-commerce” najwięcej produktów przybywa do nas z Chin za sprawą portalu AliExpress (https://iab.org.pl/aktualnosci/poradnik-e-commerce-rynek-e-commerce-w-polsce-i-na-swiecie/). Sprzyjają ku temu korzystniejsze warunki transakcji w obcej walucie. Coraz więcej operatorów nie nakłada na klientów kosztów przewalutowania.

 

Wygodne zakupy online

 

Co jeszcze wpływa na fakt, że zamiast udać się do centrum handlowego, siadamy przed komputerowym monitorem? Tak jak w wielu aspektach naszej codzienności, chodzi o wygodę. Według raportu „E-commerce Polska” głównym czynnikiem motywującym do zakupów w sieci jest całodobowa dostępność. Jak podkreśla 75% badanych, nie musimy dostosowywać się do godzin otwarcia sklepu, co niekiedy zmuszało nas do reorganizacji całego dnia. Po drugie, szkoda nam czasu i energii na dojazd do sklepu stacjonarnego. Zamiast stania w korku wystarczy otworzyć stronę internetową sklepu, a każdy produkt jest już na wyciągnięcie ręki. 65% z nas docenia też nieograniczony czas wyboru. Kupując online, możemy spokojnie zapoznać się z towarem, poszukać opinii na jego temat oraz skonsultować decyzję z kimś zaufanym. Podczas tradycyjnych zakupów często czujemy presję ze strony obsługi sklepu i innych klientów. Coraz więcej sklepów internetowych oferuje też wygodne porównywarki produktów, co przydaje się zwłaszcza podczas zakupów sprzętów AGD i RTV, gdzie niektóre modele różnią się jedynie poszczególnymi parametrami.

 

Poczynione oszczędności

 

O jednej z oszczędności, jakich dokonujemy kupując online, już była mowa. Chodzi o dojazd do sklepu stacjonarnego, a co za tym idzie – koszt paliwa lub biletu komunikacji miejskiej oraz poświęcony na to czas. Choć cenimy sobie brak ograniczeń czasowych, zakupy w sieci zazwyczaj trwają krócej niż wizyta w centrum handlowym. Rozwija się także system dostaw, a proklienckie podejście sklepów sprawia, że bez dodatkowych kosztów możemy zamówić towar do domu, a także ewentualnie odesłać. Wreszcie oszczędzamy również pieniądze. Oprócz corocznych okresów dużych promocji, jak okolice Bożego Narodzenia czy „Czarny Piątek” korzystamy z tego, że ten sam produkt w sklepie internetowym jest często tańszy, niż gdybyśmy ściągnęli go z półki tego samego sklepu tradycyjnego (https://iab.org.pl/aktualnosci/poradnik-e-commerce-rynek-e-commerce-w-polsce-i-na-swiecie/).

Artykuł sponsorowany, 17 październik 2019
Chcemy, żeby serwis Dami24.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
Radomska Grupa Mediowa Wszystkie media w jednym miejscu