Przy projektowaniu strony WWW zachowaj spójność. Klienci często kupują wzrokiem
Jeszcze kilka lat temu bardzo popularnym zjawiskiem na stronach internetowych było tworzenie różnego rodzaju miszmaszu kompozycyjnego. Logo przedsiębiorstwa wcale nie musiał współgrać z zastosowanym layoutem. Tak samo kolor fontów mógł być zupełnie różny od tych zastosowanych w szablonie graficznym. To przyciągało uwagę i przez jakiś czas sprawdzało się doskonale. Powoli jednak oryginalne formy zostały wyparte przez schludne, starannie ułożone oraz przede wszystkim spójne projekty. Są marki, które z łatwością zidentyfikujesz na podstawie strony internetowej. I to nawet w przypadku wymazania logo czy hasła reklamowego. Dzisiejszy Klient zwraca szczególną uwagę na jednolitość przekazywanych mu komunikatów. Artystyczny nieład może spowodować jedynie grymas niezadowolenia na twarzy. Doskonale wiesz, co to oznacza w Twoim biznesie.
„Dobrze zaprojektowana firmowa strona internetowa, pod kątem web designu oczywiście, to taka, która idealnie wpasuje się w dotychczas stosowany przekaz marketingowy. Posiadasz już kojarzone z marką kolory? Śmiało wykorzystaj je do stworzenia layoutu. Jeszcze nie masz barw cechujących prowadzony przez Ciebie brand? Rzuć okiem na logo, tam z pewnością znajdziesz inspirację. Co więcej, tworząc szatę graficzną warto wziąć pod uwagę poprzednie komunikaty reklamowe.”
Źródło: afterweb.pl/projektowanie-i-tworzenie-stron-www/krakow/
Mniej znaczy więcej. Stawiając na minimalizm zmniejszasz ryzyko rozczarowania Klienta
Samo zachowanie spójności to dobry pierwszy krok, aby postarać się o skupienie uwagi każdego potencjalnego Klienta. To wcale nie musi być takie trudne. Nawet w dużych miastach, gdzie od lat współczynnik konkurencji stoi na niewyobrażalnie wysokim poziomie. Kraków jest tego bardzo dobrym przykładem. Co jeszcze musisz więc zrobić, aby pokonać rywali? Jakie jeszcze są ważne upodobania współczesnego internauty? Odpowiedź może wielu zadziwić, natomiast eksperci z branży tworzenia stron internetowych zwracają szczególną uwagę na minimalizm. Oczywiście w dalszym ciągu ważnym aspektem pozostaje content marketing i dodawanie opisów produktowych, co podkreśla chociażby firma AFTERWEB. W realizowanych przez tę agencję projektach widać jednak ograniczenie ilości przekazywanych komunikatów. Zwłaszcza na stronie głównej, z którą Klient jako pierwszy spotka się po uruchomieniu portalu. Treść zostaw na podstronach!