PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Kia EV9 – łagodny olbrzym

Kia EV9 to prawdziwy olbrzym. To z jednej strony SUV do jazdy w terenie, z drugiej przestronny i komfortowy samochód elektryczny do jazdy po mieście. Zapraszam Was na przejażdżkę i kolejny odcinek programu Odjechana.

EV9 ma aż 501,5 cm długości, 198 cm szerokości i 178 cm wysokości. Rozstaw osi 3 metry. Wewnątrz mamy aż trzy rzędy siedzeń, a obręcze kół w wersji GT-Line są aż 21-calowe.

W polskiej gamie modelu możemy wybrać spośród dwóch wariantów silnikowych:
• 203 KM z tylnym napędem; maksymalnym momentem obrotowym: 350 Nm i akumulatorem o mocy 99,8 kWh; przyspieszenie od zera do 00 km/h: 9,4 s;
• 384 KM: napęd 4x4; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm (w wersji Earth) lub 700 Nm (w odmianie GT-Line); akumulator trakcyjny: 99,8 kWh; przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (Earth) lub 5,3 s (GT-Line). 

Wersja, którą jeździłam, czyli GT-Line ma w standardzie dodatkowo m.in.:
• sprzęt audio firmy Meridian z 14 głośnikami;
• dwuosiową elektryczną regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy;
• elektrycznie regulowane boczne elementy oparcia fotela kierowcy;
• funkcję masażu w fotelu kierowcy;
• elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy;
• kolorowy wyświetlacz head-up o przekątnej 12 cali;
• specyficzny dla wersji GT-Line grill z dodatkowymi elementami lakierowanymi w kolorze czarnym;
• 21-calowe obręcze kół

Jak podaje producent szybką ładowarką w 15 minut zwiększymy zasięg o 249 km, a niecałe 25 minut wystarczy, aby akumulator naładować od 10 do 80 procent. Zasięg auta z silnikiem o mocy 203 KM to, jak podaje producent 563 km według cyklu pomiarowego WLTP. Średnie zużycie energii to wartość 20,2 kWh/100 km.
EV9 z silnikiem o mocy 203 KM i z napędem na tylne koła żąda 324 tys. zł, a za topową odmianę GT-Line z dwoma silnikami o mocy 384 KM i z napędem na cztery koła – 369 tys. zł.

Dzięki funkcji V2L (vehicle to load), możesz zasilać zewnętrzne urządzenia takie jak laptopy i sprzęt kempingowy z maksymalną mocą 3,68 kW za pośrednictwem swojego samochodu. W przyszłości, funkcja V2G (vehicle to grid)3 umożliwi oddawanie energii elektrycznej z samochodu do sieci. 

Przy złożonych fotelach trzeciego rzędu pojemność bagażnika wynosi imponujące 828 l. Gdy złożone są również fotele drugiego rzędu, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do niemal 2400 l. Dodatkowe miejsce do przechowywania znajduje się z przodu. W zależności od rodzaju napędu pojemność bagażnika z przodu wynosi 52 l (w wersji z dwoma silnikami i napędem na cztery koła) lub 90 l (z napędem na tylne koła). EV9 może ciągnąć przyczepę o masie 2500 kg.

Milena Majewska, 19 grudzień 2023
Chcemy, żeby serwis Dami24.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
Rekord Grupa Mediowa Wszystkie media w jednym miejscu