PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PCEtLS8qICAqICAqIFJldml2ZSBBZHNlcnZlciBBc3luY2hyb25vdXMgSlMgVGFnICAqIC0gR2VuZXJhdGVkIHdpdGggUmV2aXZlIEFkc2VydmVyIHY0LjAuMiAgKiAgKi8tLT48aW5zIGRhdGEtcmV2aXZlLXpvbmVpZD0iMjAiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Kia XCeed i Kia Niro - Kompaktowe crossovery jak retrievery? Odjechana #10

KIA XCEED i KIA NIRO PHEV. Oba testowane modele to hybrydy plug-in. Daje nam to możliwość wyboru. Można z łatwością przełączać się między tradycyjnym napędem spalinowym a cichym, ekologicznym trybem elektrycznym. Hybrydowy napęd pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. Dodatkowo nie musimy się stresować dostępnością stacji ładowania na dłuższych trasach.

Zasięg tej wersji w trybie elektrycznym ma wynosić do 60 km, jak podaje producent po mieście nawet do 76 km – co oznacza, że jeżeli używamy auta głównie do dojazdów do pracy, jesteśmy w stanie jeździć w zasadzie tylko w trybie elektrycznym.

Oba testowane przeze mnie w tym odcinku kompaktowe crossovery są niezwykle funkcjonalne, komfortowe i naszpikowane systemami ułatwiającymi nam jazdę. Jest wygodnie i bezpiecznie. Przypominają mi retrivery, które kochają nas bezwarunkowe i zrobią wszystko żebyśmy rzucili im piłeczkę i poświęcili czas. Nie da się ich nie kochać.

Kia XCEED to ciekawa propozycja dla osób, które szukają wygodnego i bezpiecznego crossovera. Komfortową jazdę zapewnia przestronne wnętrze czy wygodna pozycja za kierownicą. Mimo większego prześwitu fotele znajdują się niżej niż w typowych SUV-ach, co zapewnia kierowcy sportową pozycję do jazdy. Mamy tu też szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, jak na przykład systemy ostrzegające o kolizji czy zmęczeniu kierowcy, asystenta pasa ruchu czy monitorowanie martwego pola. Napęd plug-in składa się on z akumulatora litowo-jonowego o pojemności prawie 9 kilowatogodzin, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kilowatów i benzynowego Smartstream 1,6 GDI. Maksymalna moc to 141 Koni mechanicznych i napęd na przednie koła. Standardowa pojemność bagażnika XCeed to 426 l; maksymalna sięga 1378 l. W wersji plug-in 291 l /1243 l. Cena wersji testowanej przeze mnie czyli Busines line to niecałe 156 tys zł.

Kia NIRO W wersji plug in trzeba zachować zbiornik paliwa i zainstalować baterię pod tylną kanapą, aby utrzymać dobry rozkład ciężaru. Dlatego bagażnik jest tutaj mniejszy niż w poprzedniej wersji, ale wciąż mieści 348 litrów, a po złożeniu kanap to 1342 litry. Dzięki platformie „K” zaprojektowanej dla samochodów segmentu C, wnętrze nowego Niro jest obszerniejsze niż dotychczasowego modelu. Wnętrze samochodu jest eleganckie i minimalistyczne, z dwoma ekranami o przekątnej 10 i ćwierć cala i znany z EV6 panel multimediów, który po naciśnięciu przycisku zamienia się w panel klimatyzacji. Elementy wnętrza nawiązują nie tylko do EV6, ale też do nowej Sportage. W nowej Niro plug in zastosowano mocniejszy silnik elektryczny, który razem ze spalinowym daje łączną moc 183 koni mechanicznych. Od zera do setki rozpędza się w 9,8 sekundy. Model ładuje się szybciej - od 10 do 80 procent w 43 minuty. Niro jest wyposażona w liczne systemy bezpieczeństwa, w tym system hamowania awaryjnego na skrzyżowaniach, unikania kolizji podczas cofania czy tempomat z dostępem do danych nawigacyjnych. W trybie hybrydowym samochód może osiągnąć prędkość do 161 km/h, a w trybie czysto elektrycznym do 134 km/h. Cena wersji testowanej przeze mnie czyli L to około 158 tys zł.

W swoim programie Odjechana Milena Majewska testuje najnowsze auta. Sprawdza co można z nich wycisnąć albo do nich wcisnąć. Patrzy na auta kobiecym okiem, któremu nie umknie nawet najdrobniejszy szczegół. Poddaje je niecodziennym testom, bawiąc się przy tym znakomicie. Odjechana jest spełnieniem marzeń jej blacharskiego serca.

Milena Majewska, 30 marzec 2023
Chcemy, żeby serwis Dami24.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
Rekord Grupa Mediowa Wszystkie media w jednym miejscu